KALAMULLAH

MUTIARA HADITH

" Dalam riak wajah ada pancaran dakwah.Dalam tutur bicara ada gema tarbiah.Dalam gerak langkah ada semangat mujahidah.
Kita lupakan wajah yang layu, kita tinggalkan bicara yang pilu, kita kuburkan langkah yang lesu.
Bangkitlah perjuangan!
Tatkala yang haq mendabik megah, dan kebatilan akur menyembah...Allah tahu kita pernah menyeka peluh dan air mata demi Islam tercinta”


TEGUHKAN KEIMANAN, TETAPKAN PENDIRIAN.

SEMOGA TERUS THABAT DALAM PERJUANGAN.

Wednesday, June 30, 2010

KINI KEMBALI...

Bismillahirrahmanirrahim...

(Setelah lama meninggalkan laman ini sepi tanpa perkongsian 'ilmiah yang memacu pembangunan insaniah.)

Syukur Alhamdulillah telah berjaya menjejak kaki ke lembaran semester yang baru...penuh cabaran, menuntut pengorbanan dan pengertian yang lebih besar berbanding semester sebelumnya. Pengorbanan yang mengajar erti kematangan,tiada air mata akibat kelelahan dan kepayahan mengharung liku hidup bergelar penuntut ilmu.Hanya keringat yang menceritakan bahawa cukup payah terkejar-kejar mencapai satu penyelesaian kepada setiap persoalan urusan. Walaupun kadang-kadang, pengorbanan itu akan mengecewakan diri yang lemah ini. Lupakan tentang istirehat dan bersenang-senang. Sekarang adalah masa untuk gerak gempur meningkatkan prestasi diri dan menggarap selaut pengetahuan dan pengalaman sebelum meninggalkan medan pertempuran ilmu yang sarat dengan kenangan indah ini.Di sini juga telah disaksikan bagaimana jatuh dan bangunnya ketamadunan diri ini. Setelah selesai pengajian di sini di mana jasad akan dibawa untuk mencari medan lain bagi meneruskan perjuangan...perjuangan yang belum selesai.

Perjuangan itu menuntut pengorbanan...dan pengorbanan itu menuntut kesabaran...kerana kekecewaan seringkali datang. Namun, jangan jemu untuk terus berjuang kerana pasti khatimahnya kemanisan yang tiada tandingan...anugerah untuk orang beriman.

TERUSKAN PERJUANGAN SEHINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR...jadikan azimat sepanjang perjalanan....

No comments:

Post a Comment